Milyen a jó szponzor?


Milyen a jó szponzor

Neked vajon jó a szponzorod?

jó szponzor

Ahhoz, hogy sikeres legyél az MLM-ben, kell egy csapat. Egyedül nem fog sikerülni. Ahhoz pedig, hogy legyen egy jó csapatod, jó vezető, jó szponzor kell, hogy legyél. Meggyőződésem, hogy nem az a jó vezető, akinek nagy csapata van. Egy jó szponzor ennél több.  A cikk alján nyugodtan írd le a véleményed te is.

Az amatőrök azt hiszik, hogy az időzítés a legfontosabb egy sikeres hálózat felépítéséhez.

/Eric Worre/

Kihez csatlakoznak?

Az MLM alapvető igazsága, hogy a munkatársak egy személyhez, és nem a céghez csatlakoznak. Mindig van valaki, aki úgy tudja bemutatni az üzletet, vagy a terméket, hogy az új ember figyelmét felkelti vele. Rengeteg történetet hallottam már, amikor valaki azt mesélte, hogy már korábban is találkozott ezzel az üzlettel, de akkor nem keltette fel az érdeklődését. De aztán jött a mostani szponzora, és ő csatlakozott hozzá. Tehát egy jó szponzor szerepe meghatározó abban, hogy valaki egyáltalán belevágjon.

De mi következik utána?

Hiszen a munka még csak akkor kezdődik. Aki jól meg tud mutatni egy üzletet, még nem biztos, hogy jó szponzor. Nekem egyszerűen szerencsém volt a saját szponzorommal. Mivel csak belecseppentem ebbe az üzletbe, nem is keresgéltem előtte egyáltalán. De Judit olyan ember, aki elő tudta csalogatni belőlem azt is, ami bennem volt ugyan, csak magam sem tudtam róla. Amikor biztatni kellett, biztatott, amikor információ kellett, akkor informált, amikor egy kis „hátszél” kellett, akkor azt is biztosította.

Aki sikeres, az jó is?

Nem hiszem, hogy az az MLM szponzor, aki sok embert be tud hozni egy üzletbe, automatikusan jó szponzor is. Épp a napokban hallottam egy másik hálózat húzóemberének az előadását. (Azt mondta magáról, hogy nem szerény, de nagyon gazdag.) Az ő módszere, a sok embert gyorsan átrostáló módszer. Aki bírja a tempót, az jó, a többi kuka. Természetesen megértem az álláspontját, hogy aki nem akarja ezt az üzletet csinálni, azzal nem foglalkozik. Én sem akarok koloncokat a lábamra. De véleményem szerint azzal a módszerrel, hogy hihetetlen tempóban darál be embereket, megnehezíti a dolgát a többieknek. Azokét, akik a régi emberi kapcsolataikat nem akarják beáldozni az MLM siker oltárán. Bárki, aki találkozik egy olyan hálózatépítővel, aki mint a vaddisznó törtet előre, azt fogja gondolni, hogy másként nem is lehet sikeres. Pedig mi vagyunk a példa arra, – és még sokan mások – hogy de igenis lehet. Lassabban, de talán humánusabban. Hogy mi hogyan vélekedünk erről, itt olvashatod.

Nos, akkor milyen a jó szponzor?

Egy jó szponzor szerintem hasonlít egy tanítóhoz, a szó legnemesebb értelmében. Tanít, és inspirál, biztat és mutatja az utat. Nem követel soha sem többet, mint amire a tanítványa épp képes. De annyit igen. Tudja, hogy hol van szükség a segítségére, és tudja, hogy mikor kell elengednie a munkatársa kezét. Nincs annál csodálatosabb érzés, mint amikor sikerül valakiben kibontakoztatni a benne rejlő képességeket. De ezt általában nem lehet mindenkinél ugyanazzal a módszerrel elérni. Ez sokszor időigényes feladat, ami sok türelmet, és odafordulást igényel. És persze azt is fel kell ismerni, hogy ki az, akiben nincs hajlandóság arra, hogy tanítvány legyen. Azt én békén hagyom addig, amíg nem áll készen az indulásra.

Mit adok én?

Amit biztosan fel tudok kínálni azoknak, akik a csapatom tagjai lesznek, egy olyan baráti légkör, amiben jól érezheti magát. Olyan tempóban fejlődhet, ami neki megfelel, senki nem fog tőle többet elvárni, mint amennyit ő elvár magától. De az világos kell, hogy legyen, hogy csak akkor érheti el az álmait, ha nem csak addig dolgozik értük, ameddig el nem fárad. Ez a vastörvény mindig áll, bárki is a szponzora.

Hogy ezek alapján én egy jó szponzor vagyok, vagy nem, azt döntse el mindenki maga, és cselekedjen aszerint.

Írd le a véleményed a cikkről!

Megjegyzés hozzáfűzése

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.