A 7 legnagyobb hazugság az mlm-ben. Első rész.
Néhány napja találtam egy e-könyvet Dennis Koray-től. A címe: A hét legnagyobb hazugság az mlm-ben. Néhány pontban tökéletesen egyetértek vele, de nem mindenben. Idézek a könyvéből, csak hogy megmutassam, amit az ő rendszere tud, azt tudja a miénk is. A könyvet németül letöltheted innen. Die 7 schlimmsten Lügen im MLM Magyar fordításáról nem tudok.
„Az átlagpolgárral elhitetik, hogy minden tapasztalat és tudás nélkül beszállhat ebbe az üzletbe, és rövid időn belül hatalmas pénzt fog keresni.”
Aki csak egy kicsit is ért az mlm-hez, az tudja, hogy itt rövid idő alatt nem fog hatalmas pénzt keresni. Az mlm egy hosszú távú üzlet. Aki tavasszal diófát ültet, nem hiheti, hogy ősszel már diót fog róla szüretelni. De okvetlenül gyorsan kell meggazdagodni? Meg vagyok róla győződve, hogy a türelmetlenek sokkal gyakrabban ülnek fel valami hazugság-nak. De vegyük sorra, hogy Dennis szerint mik a legnagyobb hazugságok.
Első hazugság: Mindenki a potenciális célközönséged.
„Az isten szerelmére, dehogy! Teljesen kézenfekvő, hogy nem mindenki akar saját üzletet felépíteni. Annak ellenére, amit neked mesélnek, rengeteg ember van, aki 100 százalékig elégedett az alkalmazotti állásával, és esze ágában sincs ezen változtatni. Sokan nagyon szeretik a munkájukat, és a világ minden kincséért nem hagynák ott. Néhányan ki sem állhatják az mlm-et, és inkább élve eltemettetnék magukat, mintsem hogy kapcsolatba kerüljenek vele. Néhányan az üzlettel, és az önállósággal nem tudnak mit kezdeni, míg sokan azt gondolják, hogy sok pénzt keresni valami bűnös dolog.”
Teljesen igaz! Én még soha senkit nem beszéltem rá, hogy kezdjen hálózatépítésbe. Meg sem próbáltam. Biztos vagyok abban, hogy Európában nagyon sok ember fog ganodermás kávét fogyasztani, ha egyáltalán tudomást szerez róla. És ezek közül sokan hálózatot is fognak építeni. Nekem csak meg kell ezeket az embereket találnom. Csak arra fordítok időt, aki már jelezte nekem, hogy érdekli valamennyire. A lényeg, hogy ők jönnek hozzám, és nem én futok utánuk. Rendelkezésre bocsátom a már megszerzett tudásom, de dolgozniuk nekik kell. Ezt megmondom nyíltan. Ha kész vagy változtatni, és a segítségemmel hajlandó vagy a sikeredért dolgozni, keress meg!
A jövő héten a második hazugság fog következni: Mi nem értékesítünk semmit, mi csak elosztjuk a termékeket.
Valóban nem mindenki célközönség, ezzel egyetértek. De ez nem azt jelenti, hogy ne mutassuk meg bárkinek ezt az üzletet. Vagyis nem nekünk kell előre fontolgatni, sőt eldönteni, hogy kit érdekelhet, kit nem, mert ezt még akkor sem tudjuk, ha jó ismerősről van szó. Néha meglepődünk, hogy kik érdeklődnek, akikről sose gondoltuk volna! A DXN-nél lett már sikeres üzletépítő órásból, postásból, TV igazgatóból, és nyugdíjas tanárnőből is.
Ez inkább csak arra figyelmeztet engem, hogy ne hitegessek senkit azzal, hogy biztos sikeres lesz, amíg nem ismerem jobban, amíg nem tudom, mennyi „spiritusz van benne”, és mekkora erő hajtja, mennyire kitartó.
Mert vannak feltételei a sikernek itt is, ez tény, és ennek nem mindenki felel meg. Ők kiperegnek, és gyakran a céget vagy az embereket okolják a kudarcuk miatt. Pedig csak vegy tényleg nem nekik való, vagy türelmetlenek voltak, nem jól csinálták, és nem voltak hajlandóak megtanulni, hogy kell.
De a legnagyobb öröm, amikor azokat hallhatom, akik maguk sem gondolták volna, hogy ilyen jól bele fognak jönni, és olyan eredményeket érnek el, ami tiszteletre méltó. Olyan örömöt ad számukra ez a foglalkozás, és olyan sikerélményeket ad, amire az eredeti szakmájukban nem volt példa. Van, akinek visszaadja az önbecsülését, van, aki a csapatától annyi szeretetet kap, amit előtte sosem, és egyre többen vannak, akik tényleg sokkal jobban élnek, mint előtte. Ezekért érdemes belevágni, kipróbálni, mire vagy képes.