Süket dumák az MLM-ben
avagy, hogyan csapod be magad?
Az mlm-nek, vagy network marketingnek Magyarországon elég rossz híre van. Jelentős a száma azoknak is, akik már megégették magukat vele. Őket nevezzük MLM sérülteknek. Szeretnék neked segíteni abban, hogy tisztán láss, és ne égesd meg magad te is. Ha elfogadod, hogy 6 év tapasztalatával, és egy gyémánt szinttel a hátam mögött, értek valamennyire hozzá.
A legtöbb ember, élete során előbb-utóbb találkozik egy network marketing lehetőséggel. A többség meg is érti az ebben rejlő potenciált. Új fogyasztókat keresni egy cégnek, és az ő fogyasztásuk után jutalékot kapni egy életen át. Fizetési plafon nincs. Tömören ez a lényeg.
Nagyon fontos látni, hogy nem minden cég egyforma, sőt nem minden magát MLM cégnek mondó vállalkozás az is valójában. Vannak csalók, akik pilótajátékot játszanak, de mivel az illegális, MLM-nek álcázzák. És ebből adódnak a félreértések, és az emberek összemosnak becsületes cégeket csalókkal, és a saját rossz döntésükért másokat hibáztatnak.

Süket dumák az MLM-ben
Parasztvakítás ezerrel
Amikor valaki alapít egy MLM vállalkozást, gondolom, mérlegel. Mennyire jó a termékem, és mekkora show kell, hogy emberek csatlakozzanak. Ha nem elég jó a termék, akkor beindul a parasztvakítás a legtöbb cégnél. A marketingesek pontosan tudják, hogy milyen féligazságot kell kihangsúlyozni. Ezek általában csak akkor igazak, ha kiragadjuk őket a kontextusból, mert különben azonnal kilóg a lóláb. Mondjak példákat?
„A mi cégünk 70%-t fizet vissza a hálózatépítőknek!” Ez azt jelenti, hogy a fogyasztó a többszörösét fizeti ki a termék értékének, hogy az üzletépítők magasabb bónuszt kapjanak. Ez tiszta matematika.
„A mi cégünk vezetői közül vannak a legtöbben fenn, a legjobban kereső MLM-esek listáján!” Vagyis van néhány „díszpinty”, aki betegre keresi magát, de arra a szintre feljutni csak nagyon kevesek fognak tudni. A többség inkább csak dolgozik majd. Te szorgalmasabban dolgoznál azért, mert valaki messze feletted egy vagyont keres? Én ugyan nem.
„Előregisztráció! Ha most csatlakozol egy vadonatúj MLM vállalkozáshoz, egész Európa alattad lesz!” Ugyan miért? Ki fogja őket megszólítani, és alád regisztrálni? Hát vagy te, vagy senki. Arról nem beszélve, hogy 10 MLM cégből 7, nem éri meg a harmadik születésnapját. Ha sorra mennek csődbe „alattad” a cégek, és néhány évente mindig újra kell kezdened, mikorra lesz abból passzív jövedelem?
„Hatalmas hullám érte el Európa partjait! Csak az a kérdés, hogy meglovagolod-e ezt a hullámot, vagy hagyod, hogy maga alá temessen?” Fogjatok le! Ez a kedvenc parasztvakító dumám. Sajnos azok, akik ilyeneket elhisznek, néhány év múlva habzó szájjal fogják szidni az összes „rohadt MLM lehetőséget”, pedig ők maguk csapták be magukat.
Miért csapják be magukat annyian?
Az okot az emberi természetben kell keresni szerintem. Meg a modern kor szokásaiban. Mindent azonnal akarunk, és lehetőleg gombnyomásra. Olyan lehetőség, ami ugyan biztos, de több időt vesz igénybe, az nem vonzó. Egy komoly üzletember tudja, hogy a tartós üzleti sikerhez elégedett vásárlók kellenek, és olyan termékek, amiket újra és újra meg kell venni. Még a tartós fogyasztási cikkekbe is bele van építve már a tervezett elavulás. Ma már nem használsz semmit 20 évig, mint a régi „endékás” turmixgépet. (A levehető ajtajút. :)) Szóval olyan termék kell, ami időről időre elfogy. És elégedett vásárlók. Nem hullám.
Egyébként ez az oka annak is, hogy újra és újra képesek pilótajátékok, emberek tömegeit megkárosítani. Mert a nem túl bonyolult, ám szorgalmas, és kitartó munka helyett, annyira, de annyira szeretnék elhinni azt, hogy elég csak jó pénzen beregisztrálni valahova, és megcsinálták a szerencséjüket. Számomra egészen elképesztő, hogy miért nem nézik meg azonnal, hogy miből lesz a bónusz. Ugyanis rögtön kilóg a lóláb. Ha nem világos, hogy miből lesz a jutalék, akkor el a kezekkel attól az „üzlettől”.
Mi a biztos recept?
Ez nagyon egyszerű. Gondolj a paritás elvre, ami kimondja, hogy az eredmény 80%-át, az elvégzett munka 20%-a hozza meg. De ez a 80-20 arány az élet nagyon sok, talán minden területén érvényes. Az MLM-ben a sikered 80%-ban rajtad múlik, és 20%-ban a cégen, és a terméken. Mégis nagyon sok ember keresi a „tuti” üzletet, és a ráfordított idő 80%-ában azon agyal, hogy ez a konkrét termék vagy cég, elég jó-e már a tutihoz. Pedig a cég, és a termék 20%-ot számít csak. Inkább az önfejlesztésre fordítaná az ideje 80%-át.
Szerintem bizonyosodj meg arról, hogy tisztességes a cég, és a termék valóban megéri az árát. És kezdd el! Azzal, amid van, ott ahol vagy. Ne várd a herceget a fehér lovon, mert megöregszel. És közben tanulj, és fejlődj, mert a sikered kovácsa te magad vagy!

Legutóbbi hozzászólások